מיזוג אוויר

פתרונות מיזוג אוויר

בכיתה באוניברסיטה, בחדר האוכל שבבית המלון או באולם הכנסים- לא משנה איפה אתם נמצאים, מערכות מיזוג אוויר הן חלק משמעותי עבורכם. סקרנו עבורכם מספר מערכות מיזוג מתקדמות במיוחד.

 

אתה יושב בחליפה מתחת לאשנב המזגן ומודה לאדם שהמציא את מערכת מיזוג האוויר. בחוץ כל כך חם, אבל כאן בפנים מזג האוויר פשוט מושלם. קשה לדמיין את החיים שלנו בלי מערכות מיזוג אוויר, אבל רק במהלך המאה ה-20 נכנס המזגן לשימוש. בתחילה נעשה שימוש במזגנים בעיקר במפעלים כדי לשמור על תנאי ייצור זהים וכדי לשמור על המוצר המוגמר, ובשנות ה-20 של המאה ה-20 החלו להשתמש במזגנים גם במוסדות ציבור כמו חנויות ובתי קולנוע.

 

מהם פתרונות מיזוג אוויר של חברת  DAIKIN?

מטרתם של פתרונות מיזוג אוויר היא לספק תנאים נוחים לכל אורך השנה, בכל יום ובכל מזג אוויר. בקיץ המיזוג עובד כדי לקרר את החדר ובחורף מציעה מערכת המיזוג חימום מבלי לייבש את האוויר. כאשר מדברים על מערכות מיזוג אוויר יש לחלק בין שלושה סוגים עיקריים:

  • מיזוג ללקוחות פרטיים: מערכות מיזוג קטנות יחסית המיועדות לבתי מגורים פרטיים וכוללות מזגנים מרכזיים, מזגנים מפוצלים ועוד.
  • מיזוג ללקוחות מוסדיים: מערכות מיזוג גדולות יותר המיועדות לקניונים, חניונים, בנייני משרדים ועוד. מערכות אלה שמות דגש על חיסכון ויכולת להביא פתרון לאזורים גדולים.
  • מיזוג לתעשייה: מערכות מיזוג לתעשייה כוללות בעיקר צ'ילרים, מערכות מים ותעלות אוורור. למערכות אלה נזקקים בעיקר נותני שירות בתחום החקלאות, המזון והמסחר וכן אנשי מקצוע שונים.

 

אתם בטח מכירים את אפשרויות מיזוג האוויר הרגילות. כל אחד נתקל במזגן מיני מרכזי ובמזגנים בחדרים, אך האם אתם מכירים מערכות מיזוג מתקדמות? סקרנו עבורכם מספר פתרונות מיזוג אוויר חדשניים בהם תוכלו להשתמש.

משאבות חום

משאבת חום היא פתרון חימום אקולוגי המתבסס על ניצול חום. משאבת חום משמשת לחימום מים, להפעלת הסקה מרכזית למוסדות ובתים פרטיים ולחימום תת רצפתי. השוואה בין אמצעי החימום הזה לבין חימום באמצעות סולר וחשמל מלמדת על חיסכון משמעותי של כ-75% בעלויות.

 

איך זה עובד?

מזגן ומקרר שואבים חום ממקום סגור ומוציאים אותו החוצה, ומשאבת החום פועלת באופן הפוך – היא סופחת חום מהאוויר ובאמצעותו מחממת מים. במים שמחממת המשאבה ניתן להשתמש לצרכים שונים כמו רחצה, חימום תת רצפתי, חימום בריכות שחייה, בריכות דגים ומקוואות ועוד.

 

היתרונות של משאבת חום

שימוש במשאבת חום כולל כמה יתרונות משמעותיים לעומת אמצעי חימום אחרים. בגלל שמשאבת החום משתמשת בחום שכבר קיים באוויר, היא משתמשת בהרבה פחות אנרגיה. בנוסף, אמצעי חימום כמו תנורים חשמליים, תנורי נפט ורדיאטורים משתמשים בדלקים, פחם וחומרים מזהמים אחרים, ואילו משאבת חום משקיעה אנרגיה רק בחילוץ החום מהאוויר והעברתו למים, מה שחוסך בזיהום האוויר ובעלויות.

 

למי זה מתאים?

משאבת חום היא פתרון מצוין למוסדות ומפעלי תעשייה וגם לבתים פרטיים ומשותפים. בשוק העסקי מקובל להשתמש במשאבות חום כדי לחמם מי צריכה לבתי מלון, בתי אבות, קיבוצים ועוד ובבתים פרטיים ומשותפים אפשר להסב מערכת חימום מים המבוססת על גז או סולר למערכת חום מבוססת משאבת חום.

 

מערכת VRV

מערכת VRV (Variable Refrigerant Volume) היא מערכת מיזוג אוויר המבוססת על שינוי נפח זרימת הקירור במערכת. השינוי מתאפשר באמצעות מדחס מיוחד המשנה את תפוקת העבודה שלו באופן רציף בהתאם לצורך העולה מן המאיידים. מדובר במערכת מודולרית המאפשרת שימוש במספר יחידות איוד בו זמנית תוך שהן מחוברות ליחידת עיבוי אחת.

 

היתרונות של מערכת VRV

למזגני DAIKIN העושים שימוש במערכת VRV יש מספר יתרונות משמעותיים. היתרון הראשון קשור לנוחות לה זוכים המשתמשים במזגן. לא עוד טמפרטורה המשתנה באזורים שונים בחלל הבית, אלא טמפרטורה אחידה בכל החדר. יתרון נוסף של המערכת הוא בעבודתה השקטה. רחש יחידות הפנים מסתכם ב-28 דציבלים, רמה נמוכה יותר מן הרכש שמשמיע מחשב אישי. המערכת מציעה גם נוחות רבה בשימוש ובבקרה עליה. שלטים, בקרים מרכזיים ופיקודי קיר משמשים לשלוט בטמפרטורה ובפעולה של היחידות של המזגן כך שהטמפרטורה בכל חדר תהיה משביעת רצון.

אחד החלקים שמרכיבים את מערכת מיזוג האוויר הוא המאייד. זהו מחליף החום השואב את החום מן המבנה. האוויר הנשאב פוגע בצינורות הקרים וכך מתקרר ומוזרם אל החלל הממוזג. מקובל לכנות את היחידה הפנימית של המזגן מאייד, והסברנו לכם את כל זה כדי לומר שאחת התכונות של מערכות VRV היא ריבוי מאיידים. למעשה, המערכת מציעה מגוון רחב של יחידות אידוי, מה שמאפשר להתאים את המערכת באופן אידיאלי לחללים הפנימיים במבנה. בגלל שחלקי מערכת העיבוי קטנים במיוחד, הם לא תופסים מקום רב, ומאפשרים התקנה נוחה יותר. כל זה מאפשר גמישות רבה בהתקנת המערכת ובהתאמה שלה למבנה, כאשר הגמישות מתבטאת גם ביכולת להוסיף יחידות קירור נוספות למערכת גם זמן רב אחרי שהותקנה המערכת.

מערכות VRV ניתנות לחיבור גם למערכות בית חכם, כך שהשליטה ביחידת הקירור תיעשה באמצעות המערכות החכמות המותקנות בבית. בצורה הזו ניתן לשלוט במערכת גם מרחוק, ולהדליק ולכבות המזגן גם כשאתם לא נמצאים בבית.

איך בוחרים מערכת למיזוג אוויר?

אתם מחפשים מערכת למיזוג אוויר, וכדי לבחור את המערכת המתאימה עבורכם עליכם להגדיר מהם הצרכים שלכם. האם אתם מוסד או בית פרטי? האם אתם רוצים להתרכז בצריכת החשמל? בקירור? בחימום? ואולי בשילוב בין השניים?

אחרי שתגדירו את הצרכים שלכם תפנו לחיפוש בחנויות השונות. תוכלו לקבל המון מידע מרשת האינטרנט, אולם אם אתם רוצים מידע מקצועי ואמין חשוב שתדברו עם בעלי מקצוע שיתנו לכם מידע מדויק ורלוונטי עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *