כלי בישולמטבח

מבשלים הרבה במטבח? אתם צריכים מחבתות טובות

על מנת שבישול יהיה יעיל ומהיר צריך לדאוג לציוד נוח ומתאים לכל סוג בישול ובעיקר לכך ניתן להפוך בישול לנוח יותר כאשר יודעים באיזה כלי להשתמש לכל דבר

לאנשים יש נטייה לעשות את הטעות של שימוש מרובה בסירים גדולים אשר יוצרים כמות גדולה של כלים לשטוף והרבה מקום שנתפס על השיש ובכיור. על מנת להפוך את הבישול לחוויה נעימה יותר, כדאי לעבור לשימוש מרובה יותר במחבתות.

למה מחבתות יותר טובות מסירים?

בעצם, אין פה דיון של מי יותר טוב. היתרון המרכזי של מחבתות ביחס לסירים הוא שמדובר על דפנות נמוכות יותר ולרוב יש שטח פנים גדול יותר ואז כל מה שמכינים מתחמם ומתבשל מהר יותר. אם לא מדובר על מזון שזקוק לדפנות גבוהות מהחשש שיגלוש החוצה, מומלץ להשתמש במחבת. מחבתות תופסות פחות מקום על הכיריים וקל יותר לשטוף אותן ולכן הליך הבישול והניקיון לאחר הבישול ואז הוא הופך להיות הרבה יותר כיפי וקליל. לעומת זאת, אם אנחנו מתעקשים לבשל בסירים, מהר מאוד נישאר בלי מקום והכל יהיה מגושם יותר ולא נוח.

איך יודעים מתי ניתן להשתמש במחבתות?

נקודת המוצא היא שעדיף להשתמש במחבת על פני סיר (הסברנו בסעיף הקודם למה). עם זאת, ברגע שיש התלבטות בגלל כמות גדולה של רוטב או כמות גדולה של ירקות לבישול, יכול להיות שעדיף לבחור דווקא את הסיר כדי למנוע מצב שבשל רצון להתייעל אנחנו בסוף בוחרים כלי שלא מתאים לסוג האוכל שאנחנו רוצים.

מחבתות
קיימים סוגים שונים וגדלים של מחבתות

איזה מחבתות מומלץ לקנות?

בעיקרון המגמה היא לקנות מוצרים שסופגים כמה שפחות שמן ושכמה שיותר קל לנקות. אין דבר מתסכל יותר מהצורך להתחיל לנקות שעות את הכלי שבו בישלנו לאחר הבישול. אחד הדברים הכיפיים ביותר הוא שאפשר מיד לאחר הבישול פשוט לקחת את הכלים שעבדנו איתם ולשטוף אותם מיד ואז המטבח נקי ומסודר ויש לנו כמו גדולה של אכול במקביל.

לסיכום, כל עוד אתם יכולים להימנע מבישול בסירים, עדיף כך. שימוש במחבת ייתן לכם את אותו מענה מבלי לעבוד כל כך קשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *