בית

עיצוב חדר שינה בסגנון הפנג שואי

חדר השינה הוא המקום בו אנו נטענים באנרגיה חיובית ובכוחות חדשים, ועל ידי הפיכתו למקום מרגיע נוכל להגיע לכך באופן מוצלח יותר. עיצוב חדר השינה בשיטת הפנג שואי יאפשר לכם לעשות אותו לחדר נעים ורגוע.

מה זה בעצם פנג שואי?

כולם מכירים את צמד המילים פנג שואי, ויודעים שזה קשור איכשהו לרוגע וכללים לחיים, אבל מה בדיוק זה אומר? פנג שואי היא שיטה סינית עתיקה לארגון חפצים ומבנים על מנת להגיע להרמוניה עם הטבע. פירוש השם פנג שואי הוא רוח ומים ומקורו בספר הקבורה הסיני.

אם נסתכל על שיטת הפנג שואי בעיניים מערביות נוכל לומר שהיא למעשה מעין שיטה להום סטיילינג. קיימים סגנונות רבים לעיצוב הבית, והפנג שואי היא אפשרות נוספת ומרגיעה. כמובן שהשיטה הזו כוללת גם יותר מההסתכלות השטחית הזו, אך אנחנו ננסה להשתמש בה כדי לעצב חדר שינה הרמוני ונעים יותר.

 

החדר החשוב ביותר בבית

מהו החדר החשוב ביותר בבית? אלה שאוהבים לאכול ולבשל בטח יבחרו במטבח, ואלה שאוהבים לארח יבחרו בסלון, אבל הזוגות האוהבים יודעים שהחדר החשוב ביותר בבית הוא חדר השינה. חדר השינה הוא המקום שלכם לאינטימיות זוגית, והוא גם המקום בו תבלו אחוז נכבד מחייכם.

אנחנו ישנים בערך שליש מחיינו, לכן טבעי שנשקיע רבות בעיצוב חדר השינה. אנשים רבים מזניחים את עיצוב חדר השינה ומשאירים אותו קר ומנוכר. אבל חדר חשוב כל כך חייב להיות בעל עיצוב מזמין וחם ושיטת הפנג שואי תוכל לסייע לנו בכך.

 

איך מעצבים את חדר השינה בסגנון הפנג שואי?

העיקרון שמנחה אותנו בעיצוב חדר השינה בשיטת הפנג שואי הוא שהחדר צריך להיות ייני, כלומר בעל אווירה מרגיעה. חדר השינה מאפשר לנו לקחת פסק זמן ממירוץ החיים ולהתכנס יחד עם בן הזוג אל המקום המשותף.

כדי שחדר השינה אכן יהיה אי של שקט הוא חייב להיות נקי מכל טרדות היום יום. מסמכים שונים, קבלות וחפצים שגורמים לכם לאי שקט חייבים להיות מחוץ לחדר השינה. גם אמצעים טכנולוגיים שונים כמו טלוויזיה וסמארטפונים לא יסייעו לכם ביצירת חדר שינה נעים ורגוע. אחרי שרוקנתם את חדר השינה מחפצים מטרידים שגורמים לכם אי שקט, אבל כדי לעשות אותו נעים וביתי כדאי גם להכניס אליו חפצים אהובים.

 

מיקום המיטה בחדר

הפנג שואי מתייחס גם לאופן מיקום החפצים בחדר. המיטה היא הרהיט החשוב ביותר בחדר השינה, בה אנו מבלים זמן רב ונטענים באנרגיה אישית וזוגית. ראש המיטה צריך להיות צמוד לקיר החדר כך שתישרה עליכם יציבות. חשוב להקפיד על כך שתהיה גישה למיטה משני צידיה, ושהיא לא תהיה ממוקמת ממש מול דלת הכניסה.

 

מיטה ומזרן

בבחירת המיטה יש לתת דגש על מיטה יציבה ונוחה. המזרן חייב להיות נוח וחשוב שלא לקנות מזרן יד שנייה. אתם לא יודעים מי ישן על המזרן הזה ואילו אנרגיות הוא השאיר שם, לכן חשוב שתבחרו מזרן חדש ונוח.
יש להקפיד על בסיס מיטה איכותי, יציב ועשוי ומעץ מלא הנותן יציבות טבעית למזרן, העץ סופג אליו אנרגיות חיוביות ושליליות ונותן תחושה נטרלית לשינה. בסיס המיטה הוא גורם חשוב עד מאד לשינה נטולת אנרגיות מיותרות.

 

צבעים

בפנג שואי מייחסים חשיבות רבה גם לצבעים. הצבעים המומלצים לחדר השינה הם צבעים בהירים ונעימים. צבע לבן יהיה אנמי ומנוכר מדי, וצבעים עזים ישדרו עוררות רבה מדי לכן כדאי לצבוע את הקירות בצבעי אדמה בהירים. צבעים עזים כמו אדום ניתן להוסיף במינונים נמוכים על אביזרים דקורטיביים שונים.

 

בחירת תמונות מושכלת

אנחנו אוהבים לתלות תמונות על הקיר, אבל אנחנו לא תמיד מקדישים מספיק מחשבה לתמונה שתלינו. חשוב להקפיד לא לתלות תמונות מדכאות שעלולים לקלקל את האווירה הנעימה שיצרתם. הכי טוב יהיה לתלות תמונה בגוונים נעימים שמתארת את השאיפות שלכם בחיים הזוגיים או האישיים.

 

איפה לתלות את המראה?

בדרך כלל נתלה בחדר השינה גם מראה, אך חשוב שלא לתלות אותה מול המיטה. אם אין ברירה ומקום אחר לתלות את המראה חשוב להקפיד שהיא לא תשקף את גופכם. על פי הפנג שואי המראה מרוקנת את האנרגיות האישיות שלכם, ואתם לא רוצים שזה יתרחש דווקא כשאתם ישנים ונטענים אנרגיה חדשה.

 

בלי חפצים כבדים מעל המיטה

אביזרים כבדים מעל המיטה מזמנים אנרגיה מכבידה שתכביד גם על חייכם. כדי להימנע מכך חשוב לא לתלות אביזרים כבדים, כאשר תחת הקטגוריה הזו נכללים גם פעמונני רוח שמשום מה רבים חושבים שמומלץ לתלות אותם שם. אם אתם מתעקשים לתלות אביזר כלשהו מעל המיטה תוכלו לבחור באביזר עשוי בד כמו חופה אפיריון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *